Zestawienie usług i wykorzystywanych do napraw części zamiennych: diagnozujemy komputerowo systemy elektroniczne, odczytujemy usterki elektroniczne, kasujemy inspekcje serwisowe i usterki elektroniczne, naprawiamy systemy sterowania silników benzynowych, diesla i filtra cząstek stałych, regenerujemy przepustnice, naprawiamy systemy ABS i współdziałające z nimi, systemy poduszek powietrznych, wymieniamy elektryczne szyby, centralne zamki, przewody, przełączniki, kostki łączeniowe, wiązki, piny, konektory, klemy, przekaźniki, cewki zapłonowe, świece żarowe i zapłonowe, kopułki, czujniki temperatury, termostaty, czujniki obrotu wału korbowego i wałka rozrządu, naprawiamy instalacje elektromechaniczne, alternatory, wentylatory, mechanizmy wycieraczek, rozruszniki, systemy klimatyzacji i nadmuchów, instalacje alarmowe, montujemy czujniki parkingowe, haki holownicze, alarmy.
Systemy elektroniczne w naszych samochodach są od dłuższego czasu źródłem dużej ilości nowych rozwiązań, oraz przedmiotem rywalizacji pomiędzy producentami. Kontrolują pracę coraz większej ilości podzespołów: systemy sterowania silników z zapłonem iskrowym i samoczynnym, systemy bezpieczeństwa aktywnego i biernego, sterowniki komfortu zapewniające wysoki standard użytkowości, a także zapewniają spełnienie norm ekologicznych. Rosnące wymagania narzucone przez instytucje ekologiczne wymuszają na producentach poważne zmiany konstrukcyjne w silnikach, które niestety nie wpływają dobrze na ich niezawodność. Z rozrzewnieniem możemy wspominać trwałe silniki produkowane jeszcze 10, 20 i 30 lat temu. Nowe systemy pozwalają skompletować auta o wyższych standardach użytkowości, co może dać wiele zadowolenia, chyba że niespodziewane defekty dadzą się nam we znaki w czasie jazdy.
Systemy kontrolujące ich prawidłowe działanie są w tym bardzo pomocne, gdyż wyświetlają na kokpicie komunikaty pozwalające przewidzieć przyszłe awarie. Często mamy do czynienia z zapytaniami Klientów o ustalenie przyczyny świecącej się kontrolki, co z racji olbrzymiej ilości możliwych przyczyn wymaga jednak przyjazdu do serwisu. W tych przypadkach Klienci umawiają się do naszego serwisu na ogólnie nazywane podpięcie auta do komputera, które w początkowej fazie prowadzi do odczytu błędów i ich skasowania. Nie wiadomo jak powstało przeświadczenie u Klientów, że to wystarczy, chyba że sugerowali się opiniami osób które przy tym na co dzień nie pracują. Jeśli skasowanie nie powiedzie się to oznacza, że mamy do czynienia z błędem stałym i konieczna będzie szersza diagnostyka komputerowa i naprawa elektromechaniczna.
Naprawy systemów elektroniki nie są proste i wymagają stałej dbałości o poziom techniczny naszego personelu i urządzeń serwisowych. Testery diagnostyczne pomimo dużej ilości nowych rozwiązań pomagają jedynie znaleźć systemy elektroniczne w których wystąpiły usterki, wbrew przeświadczeniu wielu Klientów że działają one jak wskaźnik, który pokaże jaką nową część zamienną zastosować lub gdzie naprawiać obwód elektryczny lub system sterujący. Zlokalizowanie usterek i naprawy elektromechaniczne może przeprowadzić wyłącznie doświadczony elektromechanik wykonując szereg dodatkowych pomiarów: podciśnienia, ciśnienia, szczelności, pomiary drożności i wydajności podzespołów, sprawdzenie obwodów elektrycznych, oraz często niezbędnych komputerowych testów drogowych. Szersza diagnostyka komputerowa należy do bardziej czasochłonnych czynności serwisowych i jest minimalne droższa niż odczyt usterek, ale warto gdyż dzięki niej zlokalizujemy profesjonalnie co i gdzie naprawiać. I nie spotka Państwa typowa w wielu warsztatach sytuacja, że wymieniane bez znajomości rzeczy podzespoły elektromechaniczne nie likwidują defektu, stwarzając zbyteczne problemy i wydatki.
W przypadkach wyjątkowych zawsze można przyjechać – będziemy do Państwa dyspozycji.